Lassan két év telt el a Ford Mustang GTD augusztusi premierje óta. Ez idő alatt a márka legextrémebb izomautója a Nordschleife leggyorsabb amerikai autójává vált, miután 7 perc alatti idővel teljesítette a 20,8 kilométeres pályát. Ennek azonban az autógyártó alaposan megkéri az árát, még a hazai, amerikai piacon is. Eddig 325 ezer dolláros (kb. 118 millió forintos) kezdőárról lehetett hallani. Ez a tízszerese (!) az alap Mustang árának, amelynek alapváltozata Amerikában 31 920 dollártól (kb. 11,6 millió forinttól) indul.
Most azonban egy rajongói fórumon keresztül napvilágot látott az úgynevezett „window sticker”, egyfajta kísérőcímke, amely tájékoztat az árról, az extrákról és a fogyasztásról is.
Néhány tétele igen érdekes nekünk autórajongóknak, például az autó fogyasztása. Bár sejthető volt, hogy a 826 lóerőnek megnövekedett étvágya lesz, a megadott 19,6 liter/100 km-es kombinált fogyasztás és a városi 23,5 l/100 km-es adat még papíron is rendkívül magasnak számít.





Általános tapasztalat, hogy a gyáriak által megadott érték általában 20-30 százalékkal alacsonyabb a gyakorlatban tapasztalható fogyasztásnál. Így a 22-25 l/100 km lehet a valós érték, még hétköznapi használat mellett.
A jelentős fogyasztás ráadásul az Egyesült Államokban az árra is hatással van. Az alapár 318 760 dollár (kb. 116 millió forint), tehát egy hajszállal kevesebb, mint amiről korábban beszéltek. Ehhez az összeghez azonban minden vásárlónak automatikusan hozzá kell adnia 3700 dollárt (kb. 1,35 millió forintot), amely az államkasszába vándorol az úgynevezett „Gas Guzzler Tax”, azaz egyfajta „benzinadó” révén, ami egy meglehetősen abszurd intézmény.
Az extrák ára is beszédes: a karbonszálas műanyagból készült tető 10 000 dollárba (kb. 3,65 millió forintba) kerül, míg a pirosra festett féknyergekért 1500 dollárt (kb. 550 ezer forintot) kell fizetni.
A költekezésnek azonban itt még nincs vége, a Ford ugyanis további jelentős, 5500 dolláros (több mint 2 millió forintos) összeget, a szokásos díj háromszorosát számítja fel a kiszállításért. Ennek oka vélhetően a karosszériát minden karcolástól védő faládában történő szállítás. Ilyesmihez a luxusmárkák ügyfelei vannak hozzászokva, nem a Ford vásárlói.
A cég egyelőre nem erősítette meg, hogy összesen hány példányt fognak gyártani. Hasonlóképpen nem hivatalos spekulációk szintjén maradnak a Carbon Series és a Spirit of America változatok is, amelyeket 428 ezer, illetve 429 ezer dollártól (kb. 156 millió forinttól) fognak árulni.
Azonban még ezek esetében sem valószínű, hogy a végső ár az összes elképzelhető extrával együtt eléri a korábban pletykált 600 ezer dollárt (kb. 218 millió forintot). Bár a márkakereskedői felárakkal valószínűleg ez sem lesz lehetetlen.