- Bagatelnek tűnhet minden reggel – vagy az napi első indulás előtt – körbejárni az autót, de sok kellemetlenségtől menthet meg minket útközben, ha mondjuk nem indulunk el lapos gumival, vagy tudunk róla, hogy kiégett az egyik izzónk.
Amit minden nap, az első indulás előtt ellenőrizni kell:
A legfontosabb a világító- és jelzőberendezések épsége és működőképessége, gumiabroncsok állapota, fékek üzemképessége. Ennek ellenére napi szinten látunk olyan gépjárművet, amely úgy vesz részt a forgalomban, hogy egy vagy több lámpája nem világít. Ez nemcsak este balesetveszélyes, hiszen az irányjelző és a féklampa hiányában a többi autós nem biztos, hogy pontosan tudja mire is számíthat tőlünk.
A gumiabroncsoknak nem csak a profilmélysége számít, hanem az általános állapota is: ne legyen elöregedett, repedezett. Ez egyrészt gyors levegővesztéshez vezethet, másrészt a gumiabroncs szerkezeti változásai miatt a tapadása is csökken.
Az erősen korrodált (magyarul szétrohadt) karosszéria baleset esetén nem véd úgy, ahogyan tervezték, sőt súlyos sérüléseket okozhat, ezért nem árt ha rendben van az autó karosszériája. Szerencsére manapság már csak a legaljasabb vizsgaállomások engedik át műszakin a sajtszerű karosszériát.
Ha pedig már felmerült az izzók kérdése: tudod mi történik, ha a netről rendelt, filléres LED-et szereled az autód lámpájába? Mi kipróbáltuk!