Ha eddig még nem zavarodtál bele a hazai piacra szinte hetente érkező újabb és újabb kínai autómárkákba, típusokba, akkor most egy újabb márkanevet írhatsz fel magadnak: a Leapmotort. A típusnevek közül pedig a nem túl izgalmasan hangzó C10-et és T03-at kell megjegyezni. Érdemes lesz, mert a T03 jelenleg a legolcsóbb itthon kapható, elektromos városi kisautó, és a C10 is a kedvező árú ligában játszik.

Egyik modell sem vadiúj, a T03 2020-ban, nagyjából öt évvel ezelőtt mutatkozott be, míg a C10 ennél jóval frissebb, ez 2023 óta létezik. Magyarországra azonban hivatalosan kedden érkezett meg a márka, a bemutatón a Vezess is ott volt. Kezdjük az ismerkedést a cukinak kinéző, apró villanyautóval, a T03-mal, ha már nincs nála olcsóbb. 

24 fotó

Leapmotor T03

Városi kisautónak ideális lehet az ötajtós, négyszemélyes T03-as, amely 3,62 méter hosszú, 1,65 méter széles és 1,58 m magas, tengelytávja 2,4 méteres. Motorja 95 lóerős, nyomatéka 158 Nm, amivel 12,7 másodperc alatt futja a 0‒100-as sprintet. És nem is fullad ki idő előtt, mert 130 km/órás csúcssebességre képes, így az autópályán is használható. Akkumulátora 37,3 kWh-s, amivel a WLTP-szabvány szerint mérve 265 kilométert képes megtenni egy töltéssel. Tölteni váltakozó áramú töltőpontról 6,6 kW-tal lehet, ami nem túl acélos, míg az egyenáramú gyorstöltés maximuma 45 kW. 

Megérkezett Magyarország legolcsóbb elektromos autója 6

Nekem a MINI lámpái jutnak eszembe róla

Kinézetre azért látszik az apró, ötajtós jószágon, hogy nem mai darab, ez a formaterv ma már nem annyira izgalmas, mint bemutatásakor lehetett. Ártatlan, csodálkozó szemek, penge száj és az első töltőnyílás, amit először megnéz rajta az ember, oldalról virágszirom mintájú felnik, hátul pedig a valahonnan ismerős lámpák és a Leapmotor felirat következik. Az alul és a kerékjárati íveken végigfutó fekete műanyag csíktól valamivel karcsúbbnak látszik az autó, mint amekkora valójában, és a kerekek is nagyobbnak néznek ki. 

Megérkezett Magyarország legolcsóbb elektromos autója 7

Apró kerekek az autó sarkaiban

Belseje teljesen vállalható, műszerfala 8, míg a fedélzeti rendszer monitora 10,1 colos. Utóbbi nem a legjobb helyre került, elég alacsonyan van, vezetés közben nem jó piszkálni. Első ülései integrált fejtámlások, műanyagjai átlagosak, viszont a kárpitok jól néznek ki, és a tapintásuk is kellemes. Csomagtartója egy mély üreg, rögzítőféke elektromos, és az irányváltó sem rabol el helyet az utastérben, ezt a kormány mögé építették. Furcsa és valószínűleg az autó kora miatt van, hogy csak hagyományos, USB A csatlakozók kerültek az autóba. 

a videó a hirdetés után indul

Valóban nincs konkurense?

7 790 000 forintos listaárával jelenleg nem kapni nála olcsóbb elektromos kisautót, és ha ez önmagában nem lenne elég vonzó, akkor rögtön kedvezményes árral indít a modell, ami 7 490 000 forint. Máshol ennyiért belső égésű motoros autót is ritkán adnak. A hibrid Suzuki Swift 7 450 000 forintos indulóára szinte fillérre ugyanennyi.

Megérkezett Magyarország legolcsóbb elektromos autója 8

Csak egyféle felszereltségi szint létezik belőle, abban pedig minden benne van

A bemutatón utaltak rá, hogy lényegében nincs konkurense a márka cuki városi villanyautójának, a T03-nak. Pedig van, rögtön itt a 3,7 méter hosszú Dacia Spring, ami 9,5 millió forinttól kapható, bruttó 28,3, nettó 26,8 kWh-s akkumulátorral. Emellett szintén ebben a ligában játszik a 3825 milliméteres Hyundai Inster is, 42,9 kWh-s akkumulátorral, 9 999 000 forintért. Vagy az egy centi híján 4 méter hosszú BYD Dolphin Surf, 8 090 000 forintért, 30 kWh-s akkumulátorral. Tehát akadnak más, olcsónak szánt elektromos kisautók is a piacon. De az tény, hogy annyiért, amennyiért a Leapmotor adja a T03-at, tényleg nincs semmi. 

Gyári képeken így néz ki a Leapmotor apró villanyautója:

7 fotó

Leapmotor? Az meg micsoda? 

A Leapmotor kínai autómárka, amit 2015-ben alapítottak, de autógyártásba csak 2019-ben kezdett a cég. Azóta elképesztő mértékben növekedtek az eladási számaik, míg 2019-ben csupán alig több mint ezer autót adtak el, addig 2021-ben már 44 ezer, 2024-ben pedig közel 300 ezer autót értékesítettek, idén pedig a jól hangzó félmilliós darabszám a cél, amiben már a hazai importőr eladásai is benne lesznek. 

2023-ban 21 százalékos részesedést szerzett a Stellantis (többek között az Opel, Fiat, Peugeot, Citroën tulajdonosa) ‒ 1,5 milliárd eurót költöttek el ‒, majd 2024-ben kötöttek szerződést az Emil Frey céggel, amely hazánkban többek között a Peugeot, Citroën, Jeep, Alfa Romeo, Subaru stb. importőri feladatait végzi, és megkezdődött a márka két modelljének forgalmazása. A márkára jellemző, hogy nem beszállítóktól vásárolják a különböző alkatrészeket, hanem maguk gyártják és fejlesztik azokat. Európában egyelőre ez a két modell szerepel a kínálatban, de a jövőben újabb modellek is érkeznek a márkától.

Mikortól, hol?

A hazai forgalmazás a mai napon ‒ június 11. ‒ indul, és az Emil Frey M5 Centerben lehet megrendelni az új márka modelljeit. Az indulást követően az értékesítési és szervizhálózat is folyamatosan bővül majd, így év végéig országszerte több helyszínen is elérhetővé válnak a Leapmotor modelljei, valamint a kapcsolódó szervizszolgáltatások is. (A T03-ra 5 év / 100 ezer kilométer garancia, illetve 8 év, vagy 160 ezer kilométer az akkumulátorra, ami a 80 százalékos kapacitást garantálja, a C10-re pedig 6 év / 150 ezer km a garancia.)

Megérkezett Magyarország legolcsóbb elektromos autója 14

Frunk nincs

Meglepően hamar érkeznek majd a megrendelt autók, ugyanis többdarabos indulókészlettel készült a forgalmazó. Az első példányok június végén kerülhetnek a vásárlókhoz. A konfigurálásnál nem lesz sok dolga a vevőknek, a T03-as például csak egyféle változatban érkezik, amit a forgalmazó full extrásnak hív, így csak az autó színét kell / lehet kiválasztani. Ebből sincs zavarba ejtően sok, a szürke, ezüst, fehér és kék, zöld szerepel a listán. A feláras fényezés 180 ezer forintba kerül.  

Leapmotor C10

Jóval komolyabb autó a Leapmotor által fejlesztett LEAP 3.0 platformra épülő C10, amelyet a D-SUV kategóriába sorol a gyártó. A kasztni 4739 milliméter hosszú, 1900 mm széles, 1680 mm-es magas, és 2825 mm-es a tengelytávolsága. Külseje annyira letisztult, sallangmentes, hogy az oldalán végigfutó párhuzamos három csíkon és a lemezek síkjába süllyedő kilincseken kívül alig van rajta látnivaló. Ránézésre bármi lehet, de ez ebben a kategóriában nem meglepő. 

Megérkezett Magyarország legolcsóbb elektromos autója 15

Az alapár ugyanannyi az elektromos és a hatótávnövelős változat esetében is

Belseje ha lehet, még inkább letisztult, mint a külső. A képernyőkön kívül szinte semmi nincs benne ‒ még a szellőzőrostélyok is rejtettek ‒, ami megzavarná a vezetésre koncentrálást. Legalábbis a gyártó szerint, aki láthatóan idegenkedik az időközben rehabilitált gomboktól, kapcsolóktól, és attól tartják modernnek az autó utasterét, hogy érintőképernyőn segítségével lehet benne beállítani a szükséges funkciókat.  

Alapvetően kétféle változat készül belőle, egy teljesen elektromos hajtású és egy hatótávnövelős. Utóbbi 1,5 literes, négyhengeres, szívó, közvetett befecskendezésű, láncos vezérlésű benzinmotort jelent, ami nem szól bele a hajtásba, csak elektromos energia termelésére képes. 

Megérkezett Magyarország legolcsóbb elektromos autója 16

A végletekig letisztult környezetben vezethető a Leapmotor C10

Az elektromos kivitel 217 lóerős és 320 Nm a csúcsnyomatékot kínál, a gyorsulás 7,5 másodpercig tart álló helyzetből 100 km/órás sebességig. Akkumulátora 69,9 kWh-s, ezzel a WLTP-szabvány szerint 420 km-t lehet autózni. Tölteni 11 kW-tal lehet váltóáramról, míg az egyenáramú gyorstöltés maximuma 84 kW. 

Hatótávnövelővel 215 lóerős a csúcs, 28,4 kWh-s az akkumulátor és 145 kilométert lehet vele megtenni elektromos hajtással, ha pedig a benzinmotort sem rest valaki használni, akkor 950 kilométernél is többet lehet vele autózni. 

Megérkezett Magyarország legolcsóbb elektromos autója 17

Középen összeér a hátsó lámpatest

Érdekes, hogy mindkét változat listaára egyformán 15 990 000 forint, és itt is van kedvezményes ár, ami 14 990 000 forint. Ennél a modellnél már két felszereltségi szint létezik, az alap a Style ‒ ennek az ára az előző ‒, a jobban felszerelt pedig a Design névre hallgat, és 16 690 000 forint az ára. Persze itt is van kedvezményes ár, ami 15 690 000 forintot jelent. (a hasonló méretű BYD Seal U DM-i ára 15 550 000 forint, a Renault Rafale E-Tech full hybrid pedig 19 799 000 forintba kerül. A teljesen elektromos Elektromos motor 210 lóerős, 73 kWh-os akkumulátorral felszerelt Opel Grandland ára 19 990 000, a Toyota bZ4X-e pedig 204 lóerővel 71,4 kWh-s akkumulátorral 17 750 000 forintért vihető el)

Mindkét változatban alapból megtalálható a hőszivattyú, a Designban a 20 colos alufelni, a fűthető, szellőztethető első ülések és a szintén melegíthető kormány, a motoros csomagtartó, a hangulatvilágítás és a furcsa tapintású szilikonbőr ülések jelentik az extrát. 

Persze ez még nem minden, reméljük, a vezetéssel egybekötött bemutatón vagy a tesztautó nyüstölése után minden mást is kideríthetünk a jó áras új kínai márkáról.