2024-ben összesen 111 492 autó készült a Suzuki esztergomi gyárában (ezek 92 százaléka exportra), amely csökkenést jelent az előző évhez képest – derült ki a gyár által szervezett csütörtöki sajtótájékoztatón. Magyarázatként Krisztián Róbert a Suzuki vezérigazgató-helyettese elmondta: 2023-ban az európai disztribútor- és hazai márkakereskedői hálózat készlete alacsony volt a korábbi félvezetőhiány miatt, amely nagyobb gyártási volument generált, hogy feltöltsék a készleteket
A 2024-es gyártási szám azonban illeszkedik a korábbi évek trendjébe és a középtávú várakozásokhoz. Mint megtudtuk a tavalyi volt az első év a Covid után hogy alkatrészhiány miatt nem kényszerült huzamosabb leállásra a gyár. Bár sajtóhírek szerint Kína a ritkaföldfémek kivitelének korlátozására készül, a Suzuki egyelőre nem számít arra, hogy ez befolyásolná a hazai gyártást. Ez beszállítói oldalon okozhatna gondot, de erről nincs szó egyelőre. Gyártói oldalon az üzemek további automatizálása van tervben 2025-re.

Évértékelő sajtótájékoztatót tart Krisztián Róbert, Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese
Mint a gyár vezetői bemutatták a magyarországi értékesítésben meghatározó szerepet játszottak a hazánkban készülő Suzuki-modellek. A két Esztergomban gyártott típus a hazai értékesítési lista első két helyét szerezte meg: Vitarából 6883, S-Crossból 6607 darabot helyeztek forgalomba 2024-ben, ami 38, illetve 11 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest.
A Suzuki 29,3 százalékos növekedést ért el az előző évhez képest a hazai újautó-piacon, miközben a teljes piac bővülése 12,9 száalékos volt. A magyarországi forgalomba helyezett 121 607 új személyautóból 15 732 volt Suzuki, ami 12,94 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A márka 2025-ben is őrzi elsőségét, idén május végéig 6483 darab autót értékesítettek és bár ez az szám, kisebb a 2024-es azonos időszakban elért 7446 darabhoz képest, Krisztián Róbert a 2025-re a magyar piac további bővülésére számít.
A nem Esztergomban készülő, de Magyarországon is forgalmazott típusok a márka belföldi összértékesítésének 16,5 százalékát adták. A 2024-ben forgalomba helyezett 15 732 Suzuki mintegy 45 százaléka, 7073 személyautó került céges és intézményi ügyfelekhez, amivel a márka a negyedik helyet szerezte meg a flottaértékesítők mezőnyében. A teljes piacot tekintve 2024-ben 65 százalékos volt a céges vásárlások aránya. A kereskedelemmel foglalkozó szakemberek a Suzuki esetében is további bővülést várnak a flottapiacon.
Nézd meg galériánkat a Suzuki S-Crossról





A nemzetközi piacokra 2024-ben összesen 123 369 darab autót értékesített, öt kontinens 123 országába a Magyar Suzuki Zrt., amelyből 116 500 volt esztergomi gyártású. Az értékesítés 86,7 százaléka, 106 940 darab autó ment export piacokra. A Magyar Suzuki Zrt. a legtöbb autót, már kizárólag hibrid hajtásrendszerrel az európai piacokon értékesíti.
A Magyar Suzuki teljes nettó árbevétele a 2023-as 2871 millió euróról 2245 millió euróra (900 milliárd forint) csökkent. Az import autó, motorkerékpár és pótalkatrész kereskedelemből származó árbevétel ezzel szemben évről évre emelkedő tendenciát mutat, a teljes árbevétel 15,5 százalékát adta, értékben 348 millió eurót (139 milliárd forint).
Krisztián Róbert kérdésünkre elmondta, hogy nem gyártói oldalon jelent kihívást, hogy Esztergomban is elindulhasson az elektromosautó-gyártás, sokkal inkább a kereslet fogja meghatározni, hogy mikor történik ez meg. Mint kifejtette jelenleg két modellt gyártanak, akkor érdemes leváltani ezek közül bármelyiket, ha a piacon eléri a kereslet ezt a darabszámot – nagyjából 70 ezret. Addig a hibridekre fókuszálnak, amelyek véleménye szerint a következő években a leginkább meghatározóak lesznek az értékesítésben.
Galéria az e Vitaráról:





„A gazdasági és geopolitikai kihívások miatt nagy szükség lesz a rugalmasságra. Célunk nem változott: minél szélesebb körnek szeretnék elérhetővé tenni a megfizethető mobilitást”- mondta el Atsumi Masato, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója, aki hozzátette: „Az autóipar átalakulása számos kihívást hoz a Suzuki számára is. Idén márciusban elindult Indiában az eVitara gyártása, amely új korszakot nyit a márka életében. A Magyar Suzuki célja, hogy 2025 őszén sikeresen vezesse be a magyar piacra a modellt.”
Persze nagy várakozás kíséri idén a Suzuki első teljesen elektromos SUV-modelljének bemutatkozását. A gyártó célja, hogy a hagyományos modellekhez hasonló, azaz 12-13%-os piaci részesedést érjenek el vele a villanyautók piacán.
Ismerd meg a modellt a Vezess korábbi cikkéből: