A hétvégén rendezik a 93. Le Mans-i 24 órást, de a hagyományoknak megfelelően a szabadedzésekkel és az időmérő edzésekkel már a hét közepén megkezdődött az endurance-világbajnokság (WEC) legendás versenye.
Eddig a 2025-ös szezon a Ferrari dominanciájáról szólt, azonban a teljesítménykiegyenlítő rendszerben (BoP) eszközölt változtatások borították a papírformát, így a csütörtök esti Hyperpole végén a Jota és a következő évtől a Forma-1-be is beszálló Cadillac örülhetett igazán.
Két egységével az amerikai gyártott kisajátította az első sort az egynapos viadalra, köszönhetően Alex Lynn és Earl Bamber utolsó gyors köreinek. Lynn 3:23,166 alatt ért körbe a több mint 13,6 kilométeres pályán, amivel a Norman Natóval és Will Stevensszel kiegészülő, 12-es rajtszámú egység indulhat a pole-pozícióból. A két Cadillac házi csatájában egyébként mindössze 167 ezredmásodperc döntött – ennyivel kapott ki Bamber, így az F1-et is megjárt csapattársaival, Sébastien Bourdais-val és Jenson Buttonnal karöltve a második rajtkockából kezdhetik a futamot a 38-as számú testvérautóval.
Mögöttük a BMW és a Porsche két-két egysége végzett, míg a Ferrarit annyira visszavetették a BoP-módosítások, hogy az olasz márka legjobb eredménye csak egy hetedik hely lett, ahonnan a tavalyi Le Mans-győztes 50-es egység rajtolhat Antonio Fuocóval, Miguel Molinával és Nicklas Nielsennel. Legalább ekkora meglepetésnek számít a szintén esélyesnek tűnt Toyota lebőgése is, hiszen Sébastien Buemi hibája után a 8-as autó csak a tizedik lett, a 7-es autó pedig be sem jutott a Hyperpole-ba.
A legjobb tízbe egyébként egy harmadik Cadillac, valamint az Alpine egyik autója is befért. A francia márka részéről így a 36-os számú egység Jules Gounon, Frédéric Makowiecki és Mick Schumacher hármasával a kilencedik rajtkockából várhatja, hogy a hússzoros Grand Slam-győztes, még 2022-ben visszavonult teniszcsillag, Roger Federer a francia zászló meglengetésével elindítsa a 24 órás versenyt.
A legjobb tízbe még a Cadillac, az Alpine és a Toyota egy-egy autója fért be, így például Mick Schumacherék a kilencedik legjobb időt autózták.
Hajszálon múlt az is, hogy az Aston Martin az első teljes szezonjában még a Hyperpole-ig se jusson el, de végül a 9-es számú autót megmentette, hogy a mérlegelésen megbukott a 6-os számú Porsche, aminek következtében Matt Campbell, Kevin Estre és Laurens Vanthoor, vagyis a tavalyi világbajnok trió a Hypercar-mezőny legvégére került. A rend kedvéért jegyezzük meg, hogy a stuttgarti márka autóit ugyanaz a Penske Motorsport futtatja, amely a néhány héttel ezelőtti, hasonló presztízzsel bíró Indy 500 kvalifikációján is technikai szabálytalanság miatt keveredett botrányba. A Peugeot-n viszont ez sem segített, így a francia gyártó egyik autóját sem tudta a legjobb 15 közé juttatni.
Az évek óta már csak a Le Mans-i 24 órásra visszatérő LMP2-es kategóriában a TDS Racing 29-es számú egysége szerezte meg a rajtelsőséget a Mathias Beche, Clément Novalak és Rodrigo Sales alkotta hármassal, míg az LMGT3-ban az Aston Martinnak is jutott némi sikerélmény, ugyanis a Heart of Racing 27-es számú autója bizonyult a leggyorsabbnak Mattia Drudival, Ian Jamesszel, valamint Zacharie Robichonnal.
A 2025-ös Le Mans-i 24 órás időmérő edzésének összesített végeredménye:
Az idei Le Mans-i 24 órás magyar idő szerint szombat délután 16 órakor rajtol, a futamot szokás szerint az Eurosport csatornái közvetítik élőben. Érdemes lesz azonban a Vezess felületeit is követni, mivel a helyszínről különleges tartalmakkal is készülünk.
Kedvcsináló gyanánt a Vezess az alábbi cikkében összegyűjtötte, mit érdemes tudni az év egyik legkülönlegesebb 24 órájáról: