Miután 2021-ben előzetes együttműködésre lépett a svéd SSAB acélgyártóval, idén konkretizálták a kooperációt, és a hamarosan színre lépő Volvo EX60-hoz már ez a cég szállítja a gyártásnál használt acél egy részét – méghozzá szénsemleges forrásból.





A vállalat részben a Volvo saját, gyártásból származó acélhulladékát, részben más forrásból beszerzett, újrahasznosításra váró acélt dolgoz fel, és gyárt ebből a reciklát forrásból az autóipari előírásoknak minden szempontból tökéletesen megfelelő termékeket.
Volvo XC40
Az SSAB által gyártott acél gyártása során szinte 100%-kal kevesebb szén-dioxid keletkezik, illetve a vállalat jóformán csak újrahasznosított nyersanyaggal dolgozik. Az így készülő alkatrészek mellett így is bőven marad még hagyományos eljárással gyártott acél az autókban, de ezen a téren minden apró előrelépés fontos, mivel az acélgyártás a Volvo termelési folyamatában keletkező CO2 mintegy negyedéért felel, ezen a téren tehát hatalmas fejlődési lehetőségek várnak a Volvóra – meg úgy általában az autóiparra.
A hamarosan bemutatkozó Volvo EX60 lesz egyébként az első autó a világon, amely sorozatgyártásban alkalmaz újra-acélt.