Ráfordult a célegyenesre a leendő BMX iX3 fejlesztése. A Neue Klasse modellcsalád első tagja idén szeptemberben már teljes valójában mutatkozik majd be a müncheni autószalonon, hogy aztán 2026 elején megkezdődjön a gyártása a BMW debreceni üzemében. Ennek apropóján most néhány kulcsfontosságú komponens mentén árultak el fontos tudnivalókat az autóról, valamint közzétettek a prototípusok franciaországi tesztjein készített fotókat.





BMW Panoramic iDrive
A vadonatúj kijelző és kezelőfelületi koncepció négy fő komponensből áll. A szélvédő alján, annak teljes szélességében egy feketére festett sáv húzódik. Erre vetítenek különböző információkat, amelyek így a vezető szemmagasságához közelebb jelennek meg, azaz kevesebb fej- és szemmozgással, biztonságosabban olvashatók le az adatok. Ezt egészíti ki az opciós háromdimenziós head-up kijelző: ez a navigációs rendszer és az önvezető funkció információit jeleníti meg a fent említett Panoramic Vision Display kijelzősáv fölött.
Természetesen a hagyományos érintőképernyő sem hiányzik majd, de a szokásos központi elhelyezés helyett a mátrix háttérvilágítású kijelzőt közelebb húzták a kormányhoz, így egyszerűbben kezelhető. Végezetül a multifunkciós kormánykeréken elhelyezett gombok sem akármilyenek: csak akkor kapcsol be a világításuk, ha épp rendelkezésre állnak a velük vezérelhető funkciók. Az odapillantás nélküli működtetést domborított felület és haptikus visszajelzés segíti.
Elektromos architektúra
Az iX3 elsőként kapja meg a hatodik generációs eDrive akkumulátoros elektromos architektúrát. Ebben jóformán minden elem új. A hengeres cellákból felépülő akkumulátor energiasűrűsége például 20%-kal nagyobb, mint a korábbi, prizmatikus cellákat alkalmazó akkué, A cellákat közvetlenül építik bele az akkumulátorba, amely fontos strukturális merevítő szerephez is jut az autóban.
A 800V-os hálózat jóvoltából a legnagyobb töltési teljesítmény 400 kW, 10 perc alatt akár 350 kilométerre elegendő energiát tud felvenni az akkumulátor, a maximális hatótávolság eléri a 800 kilométert! A töltést mesterséges intelligencia által vezérelt, automatikusan nyíló töltőfedél teszi még gyorsabbá.
Az új elektromos architektúra támogatja a kétirányú töltést, méghozzá nem csak külső fogyasztók, de akár egy egész otthon táplálására, illetve a hálózatba történő visszatáplálásra is alkalmas.
Vezetőtámogatás
Heart of Joy, azaz az élmény szíve: így nevezi a BMW új menetdinamikai vezérlő rendszerét, amely a korábbi rendszereknél tízszer gyorsabban reagál, így közvetlen vezetési élményt ígér. Pontosabb kormányzás, hatékonyabb regeneratív fékrendszer (a lassítási helyzetek mindössze 2%-ban lesz szükség a súrlódó fékekre) és különösen fejlett vezetőtámogató rendszerek jellemzik majd az iX3-ast és minden későbbi Neue Klasse BMW-t.
Ez utóbbiakat egy központosított, négy alszámítógépből álló „szuperagy” vezérli, jelfeldolgozás akár húszszor gyorsabb, mint a korábbi rendszereké. A ma szokásos funkciókon kívül kerül a debreceni BMW-be a menthelyzetet részletgazdagon megjelenítő szituációs nézeti funkció, lesz 3. szintű önvezetés (autópályán kéz nélkül, támogatott fel- és lehajtással. A rendszer a városi forgalmat is támogatja, a körforgalmaktól kezdve a jelzőlámpákig: pirosnál megáll, zöldnél elindul az autó.
A parkolórobot funkciók mesterséges intelligenciát alkalmaznak, így minden eddiginél pontosabbak és biztonságosabbak lesznek, és persze az autó kapcsolatban áll a BMW Felhővel, ahonnan folyamatos tájékoztatást és rendszeres szoftverfrissítéseket kap.
Ha a fentieknél részletesebben olvasnál a leendő magyar BMW műszaki finomságairól, kattints az alábbi linkre: