Lezárult a Plus önvezető rendszerével szerelt Iveco teherautó tesztje Németországban. Krefeld közelében próbálgatták forgalomban a számítógép által vezetett gépet. A dolgos hétköznapok során egy drogéria számára végeztek vele áruszállítást. Az Iveco közleménye szerint a próbafutások igazolták az autonóm módon közlekedő teherautókkal kapcsolatos elvárásokat.
A lidarokat, szenzorokat és külső kamerákat használó teherautó gond nélkül tud megoldani autópályán olyan vezetési manővereket, mint például a sávváltás, gyorsítás, lassítás vagy fékezés. Az önvezető S-Way emellett a dugóban való araszolással is megbirkózik a torlódásasszisztens révén, de a rendszer számára a jármű sáv középen tartása sem jelent problémát. Egyik legnagyobb előnye, hogy 10 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel, mintha hús-vér gépjárművezető vezetné.
A német teszteken ugyanakkor nem felügyelet nélkül közlekedett a teherautó, ugyanis egy biztonsági sofőr felügyelte a teherautó működését.




Ezek az eredmények megerősítik azt a meggyőződésünket, hogy az automatizálás nem fogja helyettesíteni a járművezetőt, hanem a fáradtság csökkentése, az összetett manőverek támogatása és a biztonságosabb, produktívabb munkakörnyezet megteremtése révén felértékeli a szerepét” ‒ jegyezte meg Marco Liccardo, a Plus társalapítója.
Annyi azonban bizonyos, hogy már most 200 ezer betöltetlen gépjárművezetői állás van Európában, ami becslések szerint 2028-ra 700 ezerre ugorhat fel.