A legújabb Kamaz teherautók már jóval erősebbek és modernebbek azoknál, mint amelyek híressé tették a márkát. Az egyik legújabb változat az Atlant 50, amely egy billencses teherautó. Billenő teknője 30 köbméteres és az aljában fűtőszálak is vannak, így az ott elhelyett rakomány biztosan nem fog odafagyni. 

Az Atlant 50 egy olyan bányadömper, amelyet -40 Celsius fokos hidegben történő munkavégzésre terveztek. A háromtengelyes teherautó 74 tonnás össztömeggel rendelkezik, amiből 49 tonna a hasznos teherbírás. Mivel ez nem kevés, éppen ezért a fülke egy extra védőlemezt kapott. A kabin nem mellesleg a K5-ös generációtól származik, amely eredetileg a Mercedes-Benz Actros kabinja volt.

3 fotó

Érdekesség, hogy a rakományt a kabin tetejéről is meg lehet nézni szükség esetén, de erre a célra főleg a teknő oldalán lévő kihúzható létra szolgál. A fülkébe viszont az első tengely mögött lévő lépcsőn át vezet az út, mint hajdanán a Renault Magnumnál. Persze, ez a megoldás viszonylag gyakori az elsősorban építőipari feladatok teljesítésére szánt teherautóknál.

A jármű hajtásáról 13 literes, 560 lóerős dízelmotor gondoskodik, amelyhez egy hétfokozatú váltó csatlakozik.

Az uniós szankciók hatással voltak a Kamaz gyártására is. A tengelyek ugyanis nem Európából, hanem a kínai HanDe Axle-től származnak. Mondhatjuk erre azt, hogy már a Kamaz sem a régi? A kínai teherautógyártók agresszív oroszországi terjeszkedése miatt azonban ez amolyan „járulékos veszteségnek” tekinthető.