Erre a hibára rámegy az autód motorja

Használt autó teszt: Škoda Fabia (5J) 1,2 TSI

Nagyon jó lehet egy Škoda Fabia olcsó családi autóként, de a TSI-vel rosszul is lehet járni. Mutatjuk, mire figyeljetek, ha 2007-2014 közötti Škoda Fabiát vennétek.

Erre a hibára rámegy az autód motorja

Magyarországi, követhető előéletű használt autót vizsgált át a Vezess Értékbecslő stábja a 2012-es Škoda Fabia Combi 1,2 TSI-vel, órájában 288 ezer kilométerrel. Juhász Attila, az Autókommandó alapítója és Szörényi András egy TSI turbómotoros autó állapotfelmérésével és kipróbálásával mutatja be a második generációs Škoda Fabiák hibalehetőségeit és a TSI benzines turbómotorokkal előforduló gondokat.

Ezúttal a Vezess Értékbecslőben:

Škoda Fabia 1,2 TSI
2012
288 000 km
Piaci érték: kb. 1,3 millió Ft

Röviden: Škoda Fabia II (5J)

Mettől-meddig: 2007-2014
Modellfrissítés: 2010
Motorok: 1198-1896 cm3, 60-180 LE
Ársáv: kb. 800 000-3,2 millió Ft
Ajánlott motorok: 1,4 16V; 1,6 CR TDI és 1,9 PD TDI
Helyette: Peugeot 207 SW, Renault Clio Grandtour, SEAT Ibiza ST, Škoda Roomster

Reális átlagfogyasztás

Benzines szívómotorok
1,2 6V: 60 LE, 6,61 l/100 km
1,2 12V: 70 LE, 6,55 l/100 km
1,4 16V: 86 LE, 6,79 l/100 km
1,6 16V: 105 LE, 7,02 l/100 km

Turbós benzinesek 2010 után
1,2 TSI: 86 és 105 LE, 6,13 l/100 km
1,2 TSI: 105 LE, 6,51 l/100 km
1,4 TSI RS: 180 LE, 7,57 l/100 km

Dízelmotorok, 2007-2010
1,4 TDI: 70 LE, 5,02 l/100 km
1,4 TDI: 80 LE, 4,94 l/100 km
1,9 TDI: 105 LE, 5,50 l/100 km

Dízelmotorok 2010 után
1,2 TDI: 75 LE, 4,52 l/100 km
1,6 TDI: 90 LE, 4,83 l/100 km
1,6 TDI: 105 LE, 4,97 l/100 km

Közúti fogyasztási adatok. Forrás: Spritmonitor.de

Hibalehetőségek – Škoda Fabia II (5J)

A motorolajat benzinnel hígító üzemanyagszivattyú (TSI)
Szelepkokszosodás (TSI és TDI)
Megnyúló, átugró, elszakadó vezérműlánc (TSI-k)
Megnyúló, átugró, elszakadó vezérműlánc (3 hengeres 1,2 szívó benzines)
Elkophat a nagynyomású üzemanyag-szivattyú hajtása (TSI)
Kimaródó PD-fészkek a hengerfejben (csak 2010 előtti PD TDI)
Sebességváltó ikercsapágya
DSG-mechatronika
Repedt kipufogó-leömlő (csak Fabia RS)
Kompresszorhiba (csak Fabia RS)
Töltőnyomás-szabályozás (csak Fabia RS)

Amikor a Nissan megkérdezte a nagy sikerű első X-Trail tulajdonosait, mit változtassanak, mit fejlesszenek az autón a modellváltással, a válasz többnyire az volt, hogy inkább semmit, csak ne rontsák el.

A 800 ezer eladott példány után, 2007-ben bemutatott második generáció elődje formavilágát vitte tovább, de új dízelmotorokat kapott. Közülük a 150 lóerős, a kisebbik teljesítményű hajtja a Vezess Értékbecslőben átvizsgált autót.

Lassan 17 évvel gyártása után a használt Nissan X-Trail megmutatta, hogy nem szorul a Honda CR-V vagy a Toyota RAV4 mögé. A 2008-as gyártású, 2009-ben forgalomba helyezett autó kicsivel a 200 ezer kilométeres határ előtt állt emelőre a Vezess Értékbecslőben. Alább gyors áttekintést találtok a T31-es használt Nissan X-Trailről.

Röviden: Nissan X-Trail T31

Mettől-meddig: 2007-2014
Modellfrissítés: 2010
Motorok: 1995-2488 cm3, 141-173 LE
Ársáv: kb. 1,8-3,7 millió Ft Ft
Ajánlott motorok: a két dízel
Helyette: Citroën C-Crosser, Chevy Captiva, FIAT Freemont, Ford Kuga, Mitsubishi Outlander, Opel Antara, Peugeot 4007, Toyota RAV4

Közúti átlagfogyasztás

2,0 szívó 4 hengeres benzines (MR20DE, 141 LE) – 10,40
2,5 szívó 4 hengeres benzines (QR25DE, 169 LE) – 11,18

2,0 turbódízel (M9R, 150 LE) – 7,86
2,0 turbódízel (M9R, 173 LE) – 7,70
Liter/100 km-ben, forrás: Spritmonitor.de

Hibalehetőségek Nissan X-Trail T31

Utastérhőmérséklet-érzékelő
Kardánkereszttörés
Csomagtérajtó mikrokapcsolója
Csapágybaj a CVT fokozatmentes aut. váltóban (korai benzinesek)

Tetszett a videó? Köszönjük, nagyon örülünk neki! Volt már nálunk olcsó A8 és III-as Focus, viharvert Corsa és E46-os BMW M3, meg még nagyon sok más autó Alfától Volvóig. A Vezess Értékbecslő többi használtautó-átvizsgálós videóját itt nézheted meg.