2024 februárjának első napján bombaként robbant a hír, hogy Lewis Hamilton nem tölti ki 2025 végéig szóló szerződését a Mercedesnél, helyette az idei évtől a Ferrarinál folytatja pályafutását.

A hétszeres világbajnok idén januári maranellói megérkezése is óriási lelkesedést, már-már hisztériát keltett a tifosók körében, ám az idény harmada után kijelenthető, hogy a versenypályán Hamilton eddig alulmúlta a várakozásokat. A 40 éves angol 9 forduló elteltével – a kínai sprintes győzelmétől eltekintve – dobogóra még nem állt, sőt, csak három top 5-ös helyezést ért el, 71 pontjával a 6. a bajnokságban a nála 23 ponttal előrébb álló csapattársa, Charles Leclerc mögött.

Ami kezdetben szenzációhajhászás volt, mostanra a szakértők között is valós téma: Hamilton és a Ferrari összeállása rossz döntés lehetett.

„Világos, hogy a pályán nyújtott teljesítmények, az eredmények nem jók. Ugyanakkor jól ismerem a csapat minden egyes tagját, tudom, hogy erősek, képzettek. Képesek lesznek javítani az autón, és hiszem, hogy idén még lehet öröme a Ferrarinak” – kezdte az olasz alakulatot 2019 és ’22 között irányító, ma a Sauber/Audi projektjét vezető Mattia Binotto az Automoto.it-nek nyilatkozva.

„De Hamilton már benne van a korban. A Ferrari a karrierje végén szerezte meg őt, ideális esetben pár évvel korábban kellett volna leigazolniuk”mutatott rá az általa vélt problémára.

Az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-versenyző, a 13-szoros futamgyőztes David Coulthard azt mondja, nem is igazán érti a Ferrari‒Hamilton-„házasságot”, egykori ellenfele, Michael Schumacher nem túl sikeres visszatérése rémlik fel neki intő példaként:

„Mindig is úgy éreztem, hogy Lewis különleges köteléket, kölcsönös hűséget épített ki a Mercedesszel, ezért teljesen összezavart, amikor értesültem az átigazolásról. Olyasmi ez, mint Michael Schumacher [2010-es] mercedeses visszatérése volt, miután valami igazán nagyszerűt épített fel a Ferrarinál” – nyilatkozta a skót a német Bildnek.

„Nyilván ez Lewis dolga, ő írja a saját történetét. Lehet, hogy nyer még futamot, lehet, hogy szerez még bajnoki címet, de lehet, hogy nem” – folytatta, hozzátéve, hogy az ő szemében azért nem valószínű a rekorddöntő nyolcadik világbajnoki siker.

Az egykori Toleman-, Renault-, Arrows-pilóta, a jó ideje F1-es versenybíróként dolgozó Derek Warwick még tovább ment egy szintén friss megszólalásában:

„Nem értem, miért nem megy a szekér Hamiltonnal a Ferrarinál. Kész rejtély. Kínában megnyerte a sprintet, azt hittem, az lesz a fordulópont, de továbbra sem fekszik neki az autó. Szerintem mindenki azt gondolta, hogy a Ferrari nagyszerű lehetőséget nyújt majd neki a nyolcadik bajnoki cím megszerzésére. A kritikusai azt mondogatják, hogy hétszeres világbajnokként, 105-szörös futamgyőztesként tudnia kellene alkalmazkodni az autóhoz, hiszen Charles-nak is megy, de valamiért neki nem sikerül.”

„Úgy gondolom, az emberek alábecsülik, milyen nehéz új csapathoz kerülni, hogy meg kell szokni a rendszereiket, az értekezleteiket, megérteni, hogy mit várnak el, és fordítva. Én is szeretném, ha futamokat nyerne, a nyolcadik bajnoki címet is megérdemelné, de idén már nem jön össze, és ha így mennek tovább a dolgok, gyanítom, hogy a visszavonuláson fog gondolkodni” – jósolta az angol.