A Forma-1 bemutatta a 2026-ra szóló versenynaptár-tervezetét. Az új műszaki szabályok nagy változást hoznak, a Sauber átlényegülésével megjelenik az Audi, a Cadillac képében pedig új, 11. csapat kerül a rajtrácsra – a menetrend is több ponton módosul.

A tavalyi és az idei év után jövőre is 24 fordulóból áll majd a világbajnokság, ez marad, ahogy március első hétvégéjén megint csak a melbourne-i Ausztrál Nagydíjjal kezdődik és december 6-án az Abu-dzabi Nagydíjjal zárul majd az idény.

A szinte pontosan kilenc hónapig tartó szezon ütemét racionalizálták itt-ott: földrajzi szempontból „összébb rázták”, a Kanadai Nagydíj korábbra, Miami utánra került, ez ugyanakkor azt jelenti, hogy a Monacói Nagydíj a hagyományos időpontjáról június elejére tolódik, egyben az lesz az első európai forduló.

Ahogy tudni lehetett, Imola, az Emilia-romagnai Nagydíj kikerült a naptárból, új helyszínként viszont érkezik Madrid – az utcai futam zárja majd az európai szakaszt szeptemberben. Jövőre két spanyolországi verseny lesz, Barcelona 2026-ban tölti szerződése utolsó évét.

Míg idén augusztusra került, a Magyar Nagydíjat jövőre újra július utolsó hétvégéjén tartják majd, a hungaroringi versenyt követően indul a négyhetes nyári szünet.

Sokaknak jó hír lehet, hogy jövőre csak két tripla hétvége lesz, méghozzá a legvégén: az Amerikai, Mexikóvárosi és Sao Pauló-i Nagydíj alkot majd egy hármast, majd Las Vegas, Katar és Abu-Dzabi zárja az évet.

F1: Áthelyezik a Magyar Nagydíjat 3

Kép: Formua1