A Forma-1-ben mára a csapatok és a versenyzők is mind jelen vannak a különböző közösségimédia-platformokon. Az istállók profi „szósölmenedzserekkel” az egyszerű tényközléseken túl gyakran igyekeznek a különböző trendeknek megfelelően jópofa tartalmakkal is kiszolgálni a követőket, míg a pilóták eltérő mértékű és mélységű – profi által szerkesztett vagy személyesen összehozott – posztokkal jelentkeznek – azt viszont nem tehetik meg, hogy egyáltalán ne látsszanak.

Erről beszélt a mercedeses George Russell is a napokban:

„Hogy őszinte legyek, valószínűleg senkinek sem mutatom meg, milyen vagyok valójában – megvan a safe space-em” – idézte az angolt a motorsport-total.com.

„Persze bármit is látunk a közösségi médiában, végső soron nem a valóság, akárkiről is legyen szó. Mindenki igyekszik a legjobb oldalát mutatni. Száz fotóból nyilván nem azt posztoljuk, amelyiken csukva van a szemünk, hülye képet vágunk” – folytatta, hozzátéve, hogy ugyanakkor nem könnyű megőrizni a privát szférát, amikor „kötelező” a szereplés.

„Végső soron az F1-et néző, engem követő szurkolók teszik azzá a sportágat, ami. A szponzorok is a megjelenésért fizetnek a csapatoknak, és én is az F1-ből keresem a pénzt. Nem piszkíthatunk a saját fészkünkbe, el kell fogadni, hogy változnak az idők.”

Russell megállapítását húzza alá, hogy a Forma-1-ből 2021, valamint 2022 végén távozott két világbajnok sztárversenyző, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel például még egyáltalán nem volt jelen a különböző platformokon (végül mindketten röviddel visszavonulásuk előtt tűntek csak fel a közösségi médiában). Russell szerint a zárkózottsága, szűkszavúsága ellenére – vagy épp miatt – imádott Räikkönen ma például már nem számíthatna hasonló rajongásra:

„Kimi Räikkönen hihetetlen karakter volt, de ha ma kerülne be a Forma-1-be 18 éves újoncként, a közönség nem lenne valami elégedett, ha nem használná a közösségi médiát, ha hűvös, kimért lenne. Ez napjaink kihívása.”