Interjú Farkas Kálmán csapatvezetővel a 19. Szilveszter Rallye után.

 

 

Berényi László - Pap Tamás
Sztárt Alkot Kft - Opel Adam R2
19. Szilveszter Rallye - 2017.12.27-29. 


Hajóka: Hogyan készültetek az év utolsó és legnagyobb lélekszámú rally megmérettetésre?

F. Kálmán: Röviden vagy hosszan?

Hajóka: Röviden.

F. Kálmán: Sehogy!

Hajóka: Na, jó, és hosszabban?

F. Kálmán: Mindenképp menni szerettünk volna, mert hiányzik a légkör, és mégiscsak 250 csapat mutatja meg a tudását, ami ugye nem semmi. Az ADAM géppel, ahogy beálltunk a csarnokba Eger rally után, úgy álltunk fel a trélerre. Meg kellene mosni, és benzint cserélni, mondták, aztán annyiba maradtunk. A technikaira persze szépen megtakarítottuk ott a helyszínen! Hiszen egy OPEL SOSEM KOP-EL! Ezzel a pénteki nap el is telt nagy nehezen. Még hátra volt két nap a háromból. Mert ugye, borzasztó sajnálatos, hogy három napra sikeredett ez a verseny.

Hajóka: Második nap hogyan tetszett?

F. Kálmán: Megtanultuk, hogy ha nincs megfelelő spéci gumid, ami fog egy kicsit a hideg, esős időben, akkor bizony jön a kiszámíthatatlan „HOPP-HOPP-HOPP”!  De a legények lélekjelenléte, profizmusa sokat segített. Az első nap épségben beértek, szinte gond nélkül! Ekkor még 33db H7 kategóriás autó ért célba, és úgy gondolom, hogy a második hely nem is rossz kezdésnek.

 

Hajóka: Valóban előkelő, de hogyan jöttetek fel az első helyre?

F. Kálmán: A harmadik gyorson, még mindig második helyen álltunk, hanem a tartós feszített tempó meghozta az eredményt. Az időjárás is ráfordult a mi gumitípusunkra, így a negyedik gyorsnál már vezettük a H7-et. Mondhatom király érzés volt. Az ötödiken tartottuk a tempót, ami 18.5mp-t jelentett. A hatodikon pedig ezt kellett beosztani, amiből nem sokat engedtünk, így biztonságos 13.6mp maradt a végére, a hatodik gyors után. Magyarán megnyertük a H7 kategóriát.

 

Hajóka: És abszolútba?

F. Kálmán: A nagy géposztályok sarkába voltunk, ami azt jelenti, büszkék vagyunk a 22.helyre, mivel előttünk csak H8, H9, kategória tudott beférkőzni. Tegyük még hozzá, hogy 1.6 gépek között is a németeknél nem tudtunk dőlőre jutni a gyenge motorerő miatt.

 

Hajóka: Akkor van némi tervetek a jövőre nézve?

F. Kálmán: Bár most teljesen tanácstalanok vagyunk, mert a Holczer Gmbh. tagad!

Nem ezt ígérte, és az EB-s R2-esek szemre is erősebbek. Minden rendben, szerintük. Pedig majd 20 LE hiányzik a katalógusban ígértből. Ezt kellene valahogy megoldani. Remélem, tavaszig megoldjuk. Mert ugye a régi C2 ehhez képest bivaly erős, valamint a Peugeot is jóval izmosabb motort konstruált. Ha nem akarunk túlságosan lemaradni, valamit tennünk kell.

 

Hajóka: Sok sikert az EGER Rally-ig! Vagy látunk titeket addig Valahol?

F. Kálmán: Igen abba az esetben, ha találnak megoldást a németek az ADAM-ra, és újra tesztelhetjük. Én bízom benne, hogy 1-2 LE-t össze tudnak kaparni!   

Ezt a költséges fejlesztést, köszönjük az egész évben mellettünk álló támogatóinknak, akik: SPURI Az autó energiaitala, Jégszilánk Kft, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Altrapack Kft., Astrapack Kft. Olajág Petrol Kft. Keveweld Kft., Boncz Bt., Hajnal Gépműhely Kecskemét, Kis-Új-Lap Kft., Racionál Tuning Kft., BULYÁKI GUMI.

- Hajósi Miklós -

alt

 

 

Sajtóanyag

Bejelentkezés

Online

Oldalainkat 52 vendég böngészi