A hétvégén kerül megrendezésre a soron következő terep-rallye bajnokság, a Riverside Baja. Előfutóként áll rajthoz Bencsok Péter, a jobb1-ben pedig csapatunk vezetője, Fodor Krisztián diktálja majd az itinert.

- Szia Peti! Picit talán mesélj magadról. Hogyan kezdődött? Milyen szerepet tölt be az Off-road mint sport, az életedben?

Sziasztok! Valójában visszamehetünk egészen a gyermekkorig. 13 évesen már apám Nivájával róttam a Cserhát lankáit. Mivel a Börzsöny, Naszály és Cserhát között lakom, így nagy részt kint vagyunk a természetben.
Mindig is szerelmese voltam a terepjárózásnak, illetve quadozásnak, de a terep-rallyeval csak 2006-ban találkoztam először.
Aztán a későbbiekben csatlakoztam a Speed Rally Team-hez ahol kicsit belekóstoltam a rally sprintbe is. Majd hosszabb szünet következett. Később a Nógrád Off-road -al kezdtünk el túrákat, összejöveteleket szervezni.
2015-ben felhívott egy barátom, hogy tulajdonképpen mi miért nem terep-rallyezunk, mikor mindketten imádjuk.
Nagy nehezen 2016-ra össze is jött a dolog, tavalyi évben Challenge kategória másodikok lettünk Murczin Viviék után. Ezúton is gratulálok Hugi!

 

- Versenyszerűen űzöd a terep-rallye-t vagy inkább csak hobbi?

Nálam mindig, miden a nagy mosolyról szól! Bármilyen sportágban versenyeztem eddig, mindig csak a szórakozásról szólt.
Most viszont úgy érzem ez a dolog más lesz, kezd elkapni a gépszíj!

 

- A hétvégén kerül megrendezésre a Riverside Baja terep-rallye bajnokság. Visszatérő versenyző vagy Szombathelyen, vagy ez lesz az első alkalom?

Szombathelyen még nem voltam. Sem versenyzőként, sem nézőként. Csak jókat hallottam róla.
Hogy a Gumisembert idézzem: "Ötös padlón korcsolyázni a drazsén, imádni fogod"

alt

 

- A jobb1-ben csapatunk vezetője, Fodor Krisztián foglal helyet. Hogyan jött az ötlet?

Az én kis navigátoromnak (Máté fiam) mindig van valami nyűgje, és most nem tudott jönni. Így a csapat „Főni” mondta, hogy bepattanna mellém. Ezt még nem próbálta, és hátha rákap az ízére.

 

- Indultatok már együtt valahol Krisztiánnal?

Elég sok dolgot csináltunk már együtt, de mint versenyzőpáros még nem próbáltunk szerencsét.

 

- Milyen autóval vágtok neki a hétvégének?

Sokat agyaltunk milyen autó volna az optimális. Én Mitsubishi Pajero párti vagyok, próbáltam benzinest is dízelt is.
Krisztiánnak viszont volt egy eszmefuttatása a súly-lóerő arányról és ebből az lett, hogy vettem egy Toyota Rav 4-et.
Az autó teljesen széria. Valójában nem is versenyzünk, mint előfutó veszünk részt a futamon. Megnézzük, hogy viselkedik az autó verseny körülmények között és érdemes lesz-e foglalkozni vele.

 

- A cél a szórakozás, vagy van elérendő helyezés amit nagyon szeretnél?

Mint mondottam elsődleges a nagy mosoly!
Idén marad a Challenge, ahogy Nyeste Robi mondaná a "rövid gatyás kategória" :)
Aztán ha beválik az autó, jövőre irány a TH és rettegjen a Murczin, Kapitány, Jobbágy páros!

 

- Peti, köszönöm szépen az beszélgetést, aztán épségben gyertek haza! :)

Én is köszönöm a riportot, és a Gumisembernek a kerekeket!

 

Reklámpartnereink:

Fémtiszta Kft., Jász és Jász Kft., Copy and More Kft., Rodex Kft., Decran Kft., Golf Kft., Pet-Pack Kft., Varrivál Kft., Villámszer Kft. Tekt Kft., Fun Carter Kft., Milky Food Kft., Molvi Trade Kft., Dr. Marcus, Strapa Pack Kft., Iszi Produkt Kft.

 

Sajtóanyag

Bejelentkezés

Online

Oldalainkat 20 vendég böngészi