Beszélgetés Drávucz Olivérrel a múltról és a jövőről!

 

 

 

Hajóka: Valóban későbbi életed meghatározó autótípusával indultál legelső versenyeden?

D. Olivér: Igen, 2005. május 1-én indultam az első versenyemen, Verpeléten Zsiga Gabival, egy rallysprinten egy 1.0 utcai Opel Corsával. Nem kis meglepetésre kategória elsők lettünk. Ebben az évben 8 versenyen indultunk, szlalom és kisebb amatőr rallysprinteken ahol dobogós helyezéseket értünk el.

Hajóka: A 2006-os év a fejlesztések és a sikerek éve volt.

D. Olivér: Igen, építettünk egy Corsa Gsi-t ami már sokkal gyorsabb autó volt, mint az előző. Abban az évben 17 versenyen indultunk, és a Kecskeméti szlalom bajnokság junior kategória bajnoki címét szereztük meg. Ekkor párhuzamosan, már több rallysprinten is részt vettünk, (Cereden, Mátranovákon, Ivádon) ahol kategóriában dobogós helyezéseket értünk el. Sárrétudvari rallysprinten elértük az első Abszolút győzelmet. Ezen a versenyen Pócs Gábor volt a navigátorom.

Hajóka: Mesélnél Zsiga Gabiról és a jobb 1-ről?

D. Olivér: 2007-ben egy új B Corsa Gsi-vel vágtunk neki az évnek. Célunk minél több versenykilométer gyűjtése volt, 25 versenyen indultunk. Ebben az évben a mostani navigátorommal, Zsiga Gáborral versenyeztem, akivel 2005-ben együtt kezdtük. A Rádi szlalom kupán kategória bajnoki címet szereztünk, az FRT Kiskunlacházai sorozatában kategória 1. és abszolút 4. helyén végeztünk az éves értékelésben. Célként kitűztük, hogy 2008-ban az FRT sorozatot végigcsináljuk és megnyerjük, ezt sikerült teljesítenünk.

2008 a legjobb évünk volt. Felkerültünk Rally1 osztályba az eredményeink alapján és persze a csapatvezetőnk Ollé Sasa segítségével, akinek nagyon sokat köszönhetünk. Ebben az évben egy Suzuki Ignis-sel mentünk Rally1-ben és vele párhuzamosan rallysprinteken egy Opel Corsával. Legfiatalabb versenyzőként a mezőnyben Suzuki Ignis kupa bajnokai lettünk és az N2 kategória 4. helyén végeztünk. Az FRT bajnokság abszolút és kategória bajnokai címet szereztük meg.

Hajóka: Mit tudhatunk a Suzuki Swift Super 1600-ról?

D. Olivér: A 2009. év úgy indult, hogy egy korszerűbb Suzuki Swift Sport-tal tudtuk folytatni a versenyt a Rally1-ben az N2ben, de nem volt elegendő pénzünk. Év végén kárpótolt minket a jó Isten, mert lehetőséget kaptunk a csapattól, hogy egy versenyen Super 1600-os Suzukival versenyeztünk. Teszteltünk vele 30 km-t, de sajnos az első gyorsságiról már alig bírtunk lejönni műszaki hiba miatt, azért így is meghatározó élmény volt! Az év folyamán, rallysprinteken is indultunk a Corsával, ahol Abszolút dobogós helyezéseket értünk el.

Hajóka: Zsiga Gabi hajt téged?

D. Olivér: 2010-ben megépítette az Ollé csapat a homológ N2-es Swiftet, és kaptunk tőlük egy lehetőséget, hogy mi indulhatunk vele. Két második, és két harmadik helyezéssel zártuk az évet, amivel N2 harmadikok lettünk az éves bajnokságban. Több rally sprinten is indultunk. Többek között a Szilveszter Rallyn, ahol a saját versenyautónkkal másodikok lettünk Ollé Sanyi mögött a kategóriában. Ezeket az eredményeket nagyban köszönhetem Zsiga Gabinak, aki tapasztalata révén folyamatosan hozzá segített, hogy én is a legjobbat hozzam ki magamból és a kocsiból.

Hajóka: Lehetőséged volt élesben menni egy Mitsubishi Lancer Evolution VII mini WRC-vel. Milyen volt?

D. Olivér: 2011-ben is kipróbálhattunk egy nagyon komoly technikát, egy Evo VII mini WRC-t, amit Vingel Attila, a kocsi gazdája épített. Ezen a versenyen profi navigátorral, Fedor Tamással indultam Rally2-ben. Életem legnehezebb versenye volt. Váltó gondjaink voltak, ami hátráltatott, meg hozzá jött, hogy tanulgattam a kocsit, de a körülményeket nézve nem lett rossz az eredmény. Nagyon jó kocsi, hatalmas élmény vele menni, amikor működik, de ez egy technikai sport. Szomorúan konstatáltuk, hogy a szponzori hátterünk nem megfelelő ahhoz, hogy egy ilyen kocsival versenyezzünk. Így maradt a Corsa, amivel régen versenyeztem, azt megépítettük és indultunk vele a Szilveszter rallyn.

Hajóka: Hogy sikerült a Szilveszter rally?

D. Olivér: Épp időben lettünk kész a kocsival, még volt időnk tesztelni egy kicsit. Ami szerencse, mert a teszten lefogazott a tolókerekes váltónk, így szériával tudtunk indulni a versenyen. A csütörtöki esti gyorson pedig fékproblémánk volt, ami meg is látszott az időeredményen. Másnapra ezt sikerült orvosolni és problémamentesen tudtunk versenyezni, így kategória másodikok lettünk, a Ladás Jobbágy - Ruszó páros mögött, akiknek ez úton gratulálunk!

Hajóka: Mik a 2012-es terveitek?

D. Olivér: Az általunk épített Opellal szeretnék versenyezni Zsiga Gáborral. Hiszen jó barátom is, és igazán jó eredményeket vele értem el eddig. Rally Túrában indulunk, ha anyagi hátterünk lehetővé teszi.

Hajóka: Kinek köszönhetitek a több éve tartó sikereiteket?

D. Olivér: Legfőképpen a jó Istennek, hogy áldás van rajtam. A családomnak, édesapámnak, aki nagyon sokat tett érte, hogy el tudjunk indulni a versenyeken. Nagy Gábor „okoska” főszerelőnek, aki mindig elhárítja a technikai problémákat. Fontos a csapatom, aki mindig mögöttem áll. Aztán mindenkinek, aki bármilyen segítséget nyújtott. Végül, de nem utoljára a sok nézőnek, akik a pálya széléről szurkolták végig a versenyeinket.

- Hajósi Miklós - www.hajoka.hu

Bejelentkezés

Online

Oldalainkat 67 vendég böngészi