Az idei Mikulás Rallye-n is részt vettünk, az autót sikerült teljesen rendbe hozni, a pénteki hivatalos teszten próbálhattuk ki először élesben a kocsit, bár a körülmények extrémek voltak, saras, dagonyás és részben havas, amit érezni akartam, azt kaptuk, köszönet érte Radó Pistinek, kitűnően felkészített autót kaptunk. 

 

A tervezettnél kevesebbet mentünk, hiszen a pálya állapotát figyelembe véve, nem akartuk az autót verseny előtt fogyasztani.

Szombaton, hosszú várakozás és sorban állás előzte meg az itiner átvételét, így csak 9 órakor tudtunk elindulni felírni a gyorsokat. A pályákat tekintve, teljesen ismeretlenek voltak számunkra, a Gyártelep-Sólyi gyorsasági eleje volt csupán ismerős a tavalyi Mikuról. Tudtuk, hogy 3 lehetőségünk van felírással együtt, így próbáltunk elsőre nagyon pontos itinert írni, amibe nem is kellett nagyon belejavítani a 2. körben. Úgy érzem, ebben fejlődtünk talán a legtöbbet, a Robi is rögtön ritmusban diktált, 3. körben már teljes bizalommal tudtunk menni. Az érdekes az, hogy most éreztük először azt, hogy ez elég. Már a pályabejáráson havas, jeges volt az út, különösebben nem zavart, sokat autóztam hóban így nem idegen számomra, sőt egyenesen kedvelem. Úgy terveztük, hogy murva gumikkal vágunk neki, bízva abban, hogy az előttünk szöges gumikkal induló autók majd feltörik a jeges részeket. Szombat késő este a nagy hidegre való tekintettel végül a csapat úgy döntött, hogy utcai téli gumit teszünk, mivel szöges gumink nem volt és beruházni sem akartunk. Bár, utólag azt mondom, azzal lehetett volna nagyot hasítani.

Vasárnap, úgy igazán az első gyorson lepődtünk meg, hogy mennyire nehezek a körülmények, iszonyatosan csúszott, sokkal jobban, mint a pályabejáráson, voltak kanyarok ahol 5-el alig bírtunk befordulni. Sokat mentem hóban, de ilyet még nem éreztem, talán mikor egy alkalommal egy befagyott tó jegén forgolódtam, leginkább ahhoz tudnám hasonlítani. Már az első gyorson egy tucat autó a pálya szélén dekkolt és 3 vagy 4 autót előztünk meg, ez is jelzi a nehézségét a versenynek. A 2. gyors után, Vigántpetend felé, etapon kaptunk egy jobb hátsó defektet. Mivel két murvát vittünk cserének így kénytelenek voltunk hátra azokat feltenni. Hát, örültünk, hogy egyáltalán teljesíteni tudtuk a gyorsot, szó szerint életveszélyes volt, ahogy a kocsi hátulja önálló életet élt. Rögtön az első visszafordítóban 5-el megforogtunk! Egyenesben folyamatosan korrigálni kellett, minden pillanatban el akart szabadulni, az igazat megvallva, szorongtunk, hogy ne legyen baj. Szerencsére sikerült esés nélkül megúszni. A szervizparkban, az időket látva meglepődtünk, hiszen volt egy becsúszásunk, egy autó mögött beragadtunk, mire el tudott engedni, kaptunk egy 15-öt, és a 3. gyorsot murvagumival teljesítettük, de így is 3 és fél perccel vezettük a kategóriánkat és az abszolútban is nagyon jó helyen voltunk. Minden a legnagyobb rendben volt, az autóra is vigyáztunk, jó helyen álltunk, jól éreztük magunkat, tetszett a verseny.

Az 5. gyorson, a gyártelep utáni részen, ahogy lemegyünk a murvára (jégre), egy szűk, tempós BAL 11-ben váratlanul kitört az autó hátulja, azonnal ellenkormányoztam, de a bal elejével eltaláltunk egy kővé fagyott föld kupacot, ami a bal első futóművet kiszakította. Egyszerűen nem hiszem el és nem értem, értetlenül néztem hogy mi történt, nem úgy tűnt, hogy eltaláljuk, azt hittem elfér, de még a belsőből is az látszik, hogy elfér, de mégsem adta ki, 5-10 cm-en múlhatott. Nincs szerencsénk! Határozottan máshol volt dolga a Fortunának abban a pillanatban. Nagyon sajnáljuk, hogy így végződött, viszont a részeredményeknek nagyon örülünk, mert úgy érezzük sokat fejlődtünk. Nem csüggedünk, készülünk a Szilveszter Rallye-ra.


 

 

Köszönjük Emilnek, Daninak a segítséget, köszönet a támogatóinknak, Lórinak, Andrásnak és a kis szurkoló csapatunknak! Természetesen köszönet a pálya széléről biztatóknak, sokan voltatok, jól esett.

Robi, Neked külön köszönet  mindenért, most már nagyon megérdemelnéd, hogy célba vigyelek!

 

Köszönet támogatóinknak: BAUmeister, EuroGSM, Best Guard Security 2000, RallyHír.Hu, Lepold Sport Video, Radó Sport

Szőcs Attila

Bejelentkezés

Online

Oldalainkat 63 vendég böngészi