...mert attól többet ér, hogy bedobjuk a fák közé és van egy kupac vasdarabunk.

Kőváry Barna elmondta, hogy milyen volt a Miskolc Rally.

 

Hogyan sikerült a Miskolc Rally az elvárásaitokhoz képest?

Ez egy összetett sztori. Amiért mentünk Miskolcra, azt megkaptuk a lelkünkön belül, kezdve azzal, hogy Karvai Sanyi vezette a prológon a versenyautót. Ez az egész közönség számára egy komoly dolog volt, hogy egy vak ember tényleg olyan bizalommal van felém, hogy betartja azokat az utasításokat amit mondok neki és három teljes kört teljesített a prológon, ami szerintem életre szóló élmény maradt mindenkinek, főleg a Sanyinak! Én elpityeregtem a végén, mert nagy hatással volt rám! Egy nagyon kemény meccs volt ez, hogy éjszaka kellett versenyezni, utoljára ha jól emlékszem én 96 magasságába mentem Trabanttal sötétben. Fel volt adva a lecke rendesen, és azt kell, hogy mondjam szerintem egész ügyesen megoldottuk. A mi kategóriánkba a Pálinkás Zsolti elvesztette ezt a meccset, iszonyatosan jól ment, csak az utolsó kör előtt, ami már hajnalban volt, megállt a Hondának a hajtása. Ketten maradtunk a Bessenyei Zolival az élen folyó harcért. Kettőnk között volt egy kb.10 másodperces differenciál és akkor a Bükkszentlászlón mi jobbat mentünk. Az utolsó gyorsra felakartunk tenni mindent egy lapra, de a kocsiról elment minden(töltés, szervo, lámpa). Az utolsó gyorsról leérve gratuláltunk a Bessenyeinek, mert a kettőnk közötti időkülönbség eldöntötte ezt a meccset, és az etapon lemerült az akkumulátorunk, így leadtuk a menetlevelet. Sajnos ez benne van a pakliban, de a küzdelem a lényeg. Ezt dobta a gép, de ezúttal is köszönjük a Puskádiéknak, hogy a harmadik helyért járó díjat átadták, nagyon jó érzés volt. Készülünk a Salgóra, mivel tavaly ezen a versenyen ültünk először össze a Zsoltival, évforduló lenne ha egy jó eredménnyel tudnánk megünnepelni. Megpróbálunk ezért mindent megtenni! Azt gondolom, hogy ezek a külföldi pályák jók. A Zagyvaróna – Cered az a világ legjobb rally pályája.

Milyen az új autó idáig?
Vegyesek az érzelmeim. Ez egy teljesen új konstrukció az előzőhöz képest, hiába néz ki úgy mint a másik. Teljesen új az autó. Teljesen máshogy kell vezetni, mert új benne minden!(hajtás, fék, motor, kasztni). Nekem kell két-három verseny amíg hozzászokom. Még ki kell tapasztalni a hibáit. Azt azért tudomásul kell venni, hogy nem vagyok egy Colin Mcrae, mert nem lehet mindent elsőre megtanulni. Mocskos durván megy!!! Használni kell az eddigi tapasztalatainkat. Sokkal jobban meg is áll mint a tavalyi autó, rövidebb a váltója és brutálisan erős a motorja. Most megint ott tartok, hogy túlságosan szétfékezem, lerúgom róla a féket, de a verseny végére már kezdtem összebarátkozni vele. Foglalkozni kell vele, mert attól többet ér, hogy bedobjuk a fák közé és van egy kupac vasdarabunk. Most újra kell formálni az egész versenyzési tudásunkat, mert el kell hinni, hogy megáll. Nehéz elhinni, hogy az autó megáll 500 méter alatt végsebességről és befordul a kanyarba. Tanulni kell, ez a jó az egészben. Vannak feladatok amit meg kell oldani, jelen pillanatban az, hogy megüljük ezt a vad kancát.

Hogyan készültök a Salgó Rallyra?
Azt nem mondanám, hogy szenzációsan, mert Zsoltinak is és nekem is nagyon sok munkánk van. Egy kicsit sűrű a hétvégém, mert a versenyt követően megyek az Ázsia Túrára. Tréningezni sincs túlságosan sok időnk, mert hétköznap is dolgozik az ember. Mi megpróbálunk mindent azért megtenni, hogy jól sikerüljön a verseny. Nem vagyunk azok az agyon tréningező típusok. Végigmegyünk háromszor-négyszer egy pályán, felvesszük kis kamerákra és kielemezzük. Betartjuk a rally szabályát, miszerint az improvizáció nagyon fontos.

Várod már a Szlovák pályákat?
Persze! Az tavaly is nagyon tetszett nekünk, meglátjuk, hogy mit dob a gép. Amikor az a versenyen jön, amit a rendezők kitaláltak, akkor azon kell versenyezni. Örülünk neki, hogy megyünk külföldre is.

Milyen véleménnyel vagy a legendás Kisterenyei körgyorsról?
Az életem egyik meghatározó része. Én láttam ott rallyversenyt, sőt mentem is ott 97-ben egy Opel Kadettel. Nekem van arról még emlékképem is. Trabanttal sajnos már nem tudtunk menni rajta.

Sok sikert kívánunk!
 Köszönöm!

 

 

 

 

Bejelentkezés

Online

Oldalainkat 48 vendég böngészi