Spitzmüller Csabát faggattuk az idei tervekről és a Miskolc Rallyról!
 

 


Mesélj egy kicsit, mi történt veled eddig a Ferrari Challengeben?
Túl vagyunk az első teszten ami Monzában volt. Nagyon jól sikerült és mindenképpen jól sikerült helytállnom. Az Olasz és az Európai bajnokságból az összes profi versenyző ott volt és a délelőtti edzést sikerült megnyernem. A délutáni edzésen volt egy fékhibám ami hála istennek nem lett tragikus, de ott is nagyon jól szerepeltem ennek ellenére és folyamatosan az első négyben futottam. Nagyon jó volt várakozásom felüli számomra is. A csapat is így ítélte meg, teljesen új csapatban versenyzek, a Ferrarinak az első számú fiókcsapatában. Itt kaptam lehetőséget, hogy bizonyítsak, megpróbálok ezzel élni. Azóta túl vagyunk már az első versenyen is, ami szintén Monzában volt. Sajnos az első időmérőnket eltaktikáztuk, száradt felfelé a pálya és a végére szerettük volna hagyni a gyorskört, de újfajta Pirelli abroncsokat használunk ami környezetbarát, és senkinek nem volt vele tapasztalata. A mérnökömmel meghatároztuk, hogy a félórás edzés 16. percében megyünk ki, egy bemelegítő kört és utána két gyorskört, igazából ennyire alkalmas az abroncs, azt megfutom és ki is jövök. Bementem a pályára és sajnos egy kör nem volt elég ahhoz, hogy bemelegítsem a gumikat így kellett mennem még egy kört. Mire vissza értem az összes csapat kijött a pályára és többször is előznöm kellett, így csak a 9. helyre tudtam kvalifikálni magam.

A második versenynek a kvalifikációja lényesen jobban sikerült, hisz 5. helyen végeztem. Az első versenyen várható volt, hogy nem tudok jó helyet futni, hiszen arról a rajtpozícióról nem lehet jól rajtolni. Az első sikánnál belekeveredtünk egy kis lökdösődésbe, így a 12. helyre visszaestem, onnan kezdtem meg a felzárkózást. Sikerült az 5. helyre feljönnöm és nagyon sokat vívtam Vasilievvel. Amikor megelőztem, láttam magam előtt a következő autót , hogy  lényegesen gyorsabb voltam nála, elkezdtem sietni és a második sikánban nem tudtam befordulni ezért kicsit átvágtam és tudtam, hogy ezért meg is büntethetnek ezért lassítottam és elengedtem a Vasilievet, így 6. lettem. Az egyik szemem sírt a másik nevetett. A következő futamon az 5. helyről elrajtoltam és sikerült úgy áthajtani az első két sikánon hogy megtudtam a pozíciómat tartani. Sajnos a 2.-3. hely az elszaladt tőlem 2,5 másodperccel. Utánuk eredtem és nagyon hamar kaptam egy üldözőt a nyakamba.  Láttam, hogy jön és rám szóltak a boksz-ból, hogy tartsam a pozíciómat minden áron. Egy-két körön keresztül ott lógott a nyakamon és iszonyatos nyomás alá helyezett, kanyarról-kannyara küzdöttünk egymással a pozícióért. Még két-három kör lehetett a versenyből, én voltam a belső pozícióban, ő a külsőben és mindketten kicsit keresztbe sodródva próbáltuk egymást túllicitálni. Ő lecsúszott a pályáról és elég csúnyán összetörte az autóját, de hála istennek nem lett semmi baja. Viszont így újra teret nyertem és megpróbáltam utánuk eredni. Három másodpercet tudtam rajtuk hozni, de sajnos elfogytak a körök, mert a 40 perces időt 35-re csökkentették. Volt több féktárcsa is ami nem bírta és felrobbant, ezért történt a változtatás. Nekem nagyon kellett volna az-az utolsó pár perc. Úgy gondolom, hogy ez így se rossz, mert a 3.-4. helyen vagyok holtversenyben több pilótával is. Nagyon komoly csata volt.


Mit gondolsz a Miskolc Rally-ról, milyenen lesznek az éjszakai gyorsok?
Nagyon szeretek éjszaka versenyezni és amikor volt erre lehetőségem, mindig viszonylag gyors tudtam lenni. Ha minden igaz sikerül megint ringbe szállnom, neveztünk, viszont az még több esélyes, hogy mivel fogunk rajthoz állni. Bizakodok és nagyon remélem, hogy tudok itt is bizonyítani.

Milyen autóval álltok a Miskolc Rally-n rajthoz?
Mint mondtam ez többesélyes, van S2000-es és N4-es autó is a tabellán, de még nem tudjuk mi lesz. 

Mit gondolsz a Miskolc Rally-n lesz esélye a S2000-nek az N4–ellen vagy fordítva?
Sokat gondolkoztam ezen. Itt nem lesz olyan egyértelmű, mint az Eger Rally-n, hogy nagyon gyorsak az N-esek. Biztosan tudok jó pár olyan gyorsaságit, amit nem tud megverni N-es autó, hogy mekkorák lesznek a különbségek a két kategória között azt nagyon nehéz megítélni. Az Egri meccsen nagyon jók voltak a S2000-ek is csak azoknak nem mindenben jött ki a lépés. Miskolcon a S2000-el nagyon sokat tudnak gyorsulni, de nem tudom, hogy elég lesz-e ahhoz hogy bírjanak az N-esekkel.

Idén hány versenyen szeretnétek rajthoz állni?
Abszolút a támogatókon múlik, mindkét bajnokságot nem fogom tudni csinálni és ezért koncentrálok most inkább a rally-ra, ez számunkra sokkal jobban elérhető. Igazából minél több versenyt tervezek, de ez a szponzoroktól függ.

Ki fogja diktálni az itinert?
Ismét a Bahor Beával fogok menni. Tavaly volt a Salgó Rally amikor együtt versenyeztünk, nagyon jó hangulatban. Szeretnénk a 2004-es évet hangulatban megismételni.


Kívánunk sok sikert!
Köszönöm!

Ungvárszki Milán
RallyHir.Hu

 

Bejelentkezés

Online

Oldalainkat 79 vendég böngészi