A címvédés a cél. 

 

 

A tavalyi szezonnal, mennyire vagy elégedett?

Azt gondolom, hogy elégedettek lehetünk, hiszen sikerült megnyernünk a bajnokságot. Úgy gondolom, ha most nem lenne okunk az elégedettségre az bizony, komoly baj lenne! Rengeteget dolgoztunk ezért a bajnoki címért, úgy vélem, hogy bizonyos helyzetekben szerencsések voltunk, de ez hozzátartozik, szükséges ehhez a sporthoz. Röviden ennyit tudok erről mondani.

Az idei évet mennyire volt nehéz összerakni? A bajnoki cím segített ebben?

Igen! Mondhatom, hogy segített, mert mindent elértünk amit szerettünk volna. Azoknál a támogatóinknál , akik már mellettünk álltak, megerősítették helyünket a bajnokságban. Korábban hallottam más bajnokokat erről nyilatkozni és azt mondták, hogy nem feltétlenül segített! Nekünk a jelenlegi helyzetben ez adott erőt és ennek megfelelően indulunk a harcba idén.

Más márkájú S2000 autóban nem gondolkodtatok?

Semmiképpen sem! Mindenképpen Skodával szerettünk volna versenyezni, ez a kezdet kezdetén eldöntött tény volt! Már a tavalyi év derekán is nézegettük a Fabia S2000-t, így nem is volt kérdéses!

Túl vagytok egy elég komoly teszten, megtaláltátok a magyar pályákra az alap beállítást?

Nagyon sok időt tudtunk teszteléssel eltölteni, az eddigi tesztjeinkkel ellentétben ez volt a leghosszabb pályafutásunk során! Rengetegféle beállítást tudtunk kipróbálni, különböző lengéscsillapítókat, rugókat, stabilizátorokat, ezek beállításait rendkívül szélsőséges körülmények között! Mondhatom nagyon meg vagyunk vele elégedve! Már megvannak a vizes és száraz útviszonyokra is a beállításaink.

A WRC-hez képest, mennyivel másabb a S2000-es autó? Sikerült átállni?

Én azt hiszem, legalábbis a mérnök visszajelzései alapján azt kell, hogy mondjam viszonylag gyorsan át tudtam állni. Nem szabad elfelejteni, hogy korábban elég sokat versenyeztem szívómotoros autóval több éven keresztül, S1600-al  ami nagyon-nagyon hasonlít erre az kocsira. A mérnök elmondása alapján jól használtam az autót. Azt hiszem a féktávokban még fejlődnöm kell, nem mindig hiszem el, hogy igenis meg fog állni az autó!Ebben még van mit fejlődnöm!

Rövidebb féktávot lehet venni ezzel az autóval mint a WRC-vel?
Igen! Sokkal-sokkal rövidebbet. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az autó nem érkezik olyan tempóval a féktávolsághoz. Rövidebb féktávot lehet vele venni. A kanyarsebessége egy picit jobb, mint a WRC-é!

A teszten az az autó volt itt, amivel menni fogtok idén?

Igen. Annyi, hogy átfog esni egy kisebb felújításon az Eger Rallye előtt. Egy nagyon jó állapotú autót fogunk kapni!

Ha jól tudom, nyár elejére ígérik az EVO 2-es változatot, a ti autótok megkapja majd ezeket a fejlesztéseket? 

Nem jó az információd! Az EVO 2-es fejlesztéssel már a gyári csapat ment a Monte-Carlo Rallye-n, tehát azok már úgymond készen vannak. Az a kérdés, hogy mi mikor fogjuk megkapni? Elvileg a második-harmadik versenyen már mi is azzal fogunk tudni menni.

A privát csapatokra gondoltam.

Akkor ez alapján igen. A harmadik verseny májusban van, addigra mi is biztosan megfogjuk kapni.

 Szerinted az N4-es autóknak van esélye a S2000-s ellen a magyar viszonyok közt?

Van! Abszolút van és nem csak az autóknak, hanem azoknak a pilótáknak is akik ilyen autókkal versenyeznek. Nem véletlen az, hogy nagyon jó a megítélése a magyar bajnokságnak. Bajnokságunk erős, és ez nem csak az autóknak, hanem a pilótáknak is köszönhető! Jó génjeink vannak azt gondolom, hogy ez többször bebizonyosodott, akkor is amikor külföldi versenyző jött, illetve mi mentünk külföldre versenyezni. Mármint magyar versenyzők általában jó teljesítményeket tudtak elérni. Visszatérve az eredeti kérdésedre, igen van esélyük az N4-es autóknak!

 Külföldi versenyre van esély az idei évben, vagy csak a magyar bajnokságra koncentráltok?

Nagyon szeretnénk, már több éve kacérkodunk a gondolttal, hogy elmegyünk külföldre versenyezni. Jelen pillanatban azt kell mondjam, hogy  most már talán megvan az alapja annak hogy más országokban is versenyezhessünk. Ezzel kapcsolatban van egy teóriám - az menjen külföldre aki Magyarországon már letett valamit az asztalra! Azt gondolom a tavalyi évben mi ezt megtettük, természetesen nem túlértékelve a saját szerepünket. Addig a pontig ameddig nincs rá megfelelő háttér, csak azért, hogy kimenjünk kocsizni nincs értelme! Ahhoz ez túl drága, nincs jelen pillanatban olyan támogatónk aki ezt kifizetné!

Az IRC-ben gondolkodtok? Hiszen a S2000-es autóknak talán ott van a legnagyobb jelenlétük.

 Mindenképpen! Jelen állás szerint az lenne mérföldkő, ott megmérettetni magunkat

Csak az első hely elfogadható? Gondolok itt arra, hogy valószínűleg Janika is a magyar bajnokságba indul, és neki már elég komoly tapasztalata van a S2000-es autóval.  

Természetesen nem csak az első hely elfogadható. Amikor valaki  bajnokságot nyer arra törekszik, hogy megvédje. Nekünk is ez a célunk, de nem csak az első hely számít jónak. Szeretnénk becsülettel végigcsinálni a bajnokságot és nyerni szeretnénk természetesen. Lesznek jó páran akik ebbe belefognak szólni. Reálisan egy megerősödött magyar mezőnyben ennyi N-es autóval felvértezve egy dobogós helynek is óriási jelentősége lesz.

Rally-s fórumokon felhozódott, hogy ki kap előkelőbb rajtszámot? Te vagy Hadik Andris, erről tudsz valamit, hogy mi alapján tesznek, köztettek különbséget?

Nincs erről információm, őszinte leszek, nekem teljesen mindegy.

talijani
Képek:
srth.hu

Bejelentkezés

Online

Oldalainkat 83 vendég böngészi